Netatmo Welcome review

Onze ervaring met de Netatmo Welcome

netatmo welcome review
Home » Smart home reviews » Netatmo Welcome review

Afgelopen week hebben wij de Netatmo Welcome mogen testen. De Netatmo welkom is een slimme beveiligingscamera voor in huis. In deze post vertellen we je graag meer over de functies van deze camera. Ook vertellen we hoe we dit product van Netatmo hebben ervaren en wat wij de plus- en minpunten van dit product vonden. Benieuwd, lees dan snel onze Netatmo Welcome review.

Functies van de Netatmo Welcome

De Netatmo Welcome is niet een standaard beveiligingscamera die alleen filmt, maar deze camera heeft ook nog leuke en handige functies. Deze functies lichten we hieronder uit en vertellen we waarom ze leuk en handig kunnen zijn.

De meest interessante functies van deze Netatmo Welcome:

1. Alarmdetectie: allereerst heeft deze camera alarmdetectie. Wanneer er iemand in je huis komt en de camera detecteert dat, dan krijg je direct een pushbericht op je smartphone. Hierdoor kun je direct schakelen, zo kun je bijvoorbeeld via je smartphone kijken wie er in je huiskamer is binnengedrongen.
  2. Gezichtsherkenning: naast alarmdetectie heeft dit model ook gezichtsherkenning. Dit zie je niet vaak bij beveiligingscamera’s. Bij het begin was ik nogal twijfelachtig of dit werkte, maar dit werkte echt. Bij het testen van de camera detecteerde de camera zelfs gezichten op de achtergrond op de tv. Daarnaast is gezichtsherkenning ook te koppelen met alarmdetectie. Handig is hiervan dat je niet elke keer een pushbericht krijgt wanneer er een bekende binnenkomt.
  3. Video opname: een andere functie die niet mag ontbreken is natuurlijk video opname. De Netatmo Welcome neemt automatische op bij beweging. In de camera kan een SD kaartje geplaatst worden, zodat deze video’s ook allemaal opgeslagen worden en later terug bekeken kunnen worden.

Pluspunten van de Netatmo Welcome

De pluspunten die wij gevonden hebben van de Netatmo Welcome hebben we hieronder beschreven.

Gratis filmopname: een pluspunt van deze Netatmo Welcome is dat je geen abonnement hoeft af te sluiten voor het opslaan en bekijken van je opgenomen beelden. Dit is wel het geval van vele andere merken. In de camera kun je een SD kaartje plaatsen. Dit kaartje plaats je eenvoudig in je computer en maakt deze ook weer leeg, zodat je meer beeldmateriaal kunt verzamelen.

Mooie design: persoonlijk vind ik dit een van de mooiste camera’s binnencamera’s die er is, qua design. De camera is makkelijk en overal te plaatsten zonder dat deze opvalt, daarnaast is het ook niet storend om de camera ergens tussen te plaatsen. De camera is gemaakt van aluminium en is te verkrijgen in goud en zwart, zoals je op de foto’s kunt zien hadden wij de gouden versie.

Gezichtsherkenning: ander pluspunt van deze camera is gezichtsherkenning. In vergelijking met andere camera’s hebben veel camera’s deze functie niet, daarnaast werkt deze functie ook verrassend goed. Personen worden herkent en je kunt profielen aanmaken zodat duidelijk is wie er binnen in je huis komt. Zo voorkom je ook dat je de hele dag pushberichten krijgt omdat er een “verdachte” persoon binnenkomt.

Is te koppelen aan andere apparaten: Netatmo heeft naast camera’s ook andere producten, zoals slimme thermostaten, slimme rookmelders, weerstations en veel meer. Deze apparaten zijn eenvoudig aan elkaar te koppelen en reageren op elkaar. Detecteert je rookmelder bijvoorbeeld rook dan kun je direct op de camera kijken wat er aan de hand is.

Naast Netatmo producten is het ook mogelijk om de camera te koppelen aan Homey. Door een koppeling te maken met Homey kun je ook de Philips Hue lampen en andere slimme stekkers koppelen aan de Netatmo Welcome. Een leuke functie die ik zelf nu ingesteld heb is wanneer ik binnenkom in mijn huis, de Netatmo Welcome mijn gezicht herkent en automatische alle lampen beginnen te branden en mijn favoriete Spotify album afgespeeld wordt. Door gezichtsherkenning kun je dit soort scenes met verschillende personen uitvoeren.

Minpunten van de Netatmo Welcome

Natuurlijk zijn er naast pluspunten ook enkele minpunten gevonden van de Netatmo Welcome. Lees hieronder verder als je benieuwd ben naar deze minpunten.

Dient op ooghoogte geplaatst te worden: de Netatmo Welcome herkent natuurlijk pas gezichten wanneer deze werkelijk in beeld zijn. Dat betekend dat de Netatmo camera ook op ooghoogte geplaatst dient te worden. Het is niet altijd gemakkelijk om iets op ooghoogte te plaatsten, vooral niet wanneer het product neergezet dient te worden. Dit geldt echter alleen in kleine ruimtes, heb je een grote ruimte dan plaats je de camera op een afstandje dan heb je al snel het bereik om gezichten in beeld te krijgen.

Geen spraak terug: een ander minpuntje die ik opgemerkt heb is dat het niet mogelijk is om terug te praten via de camera, in tegenstelling tot andere slimme camera’s. Het is echter wel mogelijk om geluiden te horen en op te nemen.

review over netatmo welcom

Specificaties van de Netatmo Welcome

Bekijk in onderstaande tabel de specificaties van deze Netatmo Welcome review die we op een rij hebben gezet.

Netatmo WelcomeTestresultaten
Bereik
100 meter
Resolutie camera
1920 x 1080 pixels
Infraroodsensor
Ja, bereik tot 20 meter
Bediening via appJa
AfmetingLengte: 4,5 cm, Breedte: 4,5 cm, Hoogte: 15,5 cm

Conclusie Netatmo Welcome review

netatmo welcome review

★★★★★

Ons oordeel over Netatmo Welcome review

Persoonlijk vind ik deze Netatmo Welcome echt een toevoeging voor mijn smart home. Ik heb veel binnencamera’s mogen testen, maar deze camera springt er echt tussenuit. Dit komt vooral door  de functie gezichtsherkenning, deze functie zorgt ervoor dat er veel andere koppelingen gemaakt kunnen worden. Zoals ik al vertelde herkent de camera mijn gezicht en voert hij direct bepaalde acties uit.

The following two tabs change content below.

Bram

Bram is mede-oprichter van Smarthomeweb.nl en schrijft dagelijks blogs over smart home toepassingen en gadgets. In zijn vrije tijd leest hij graag over de laatste nieuwtjes op het gebied van slimme producten. Bram maakt graag handige top 10 lijsten van smart home producten om snel de toppers te ontdekken.

Laatste berichten van Bram (toon alles)