Help: LSC Smart Connect lamp knippert niet

Het kan voorkomen dat een LSC Smart Connect lamp niet knippert als je hem wil toevoegen of resetten.
lsc smart connect lamp knippert niet

Wanneer je gebruik maakt van het LSC Smart Connect smart home platform en je smart home wil uitbreiden met lampen, zul je deze moeten toevoegen. Wanneer je een nieuwe lamp voor het eerst aansluit, zal hij ‘als het goed is’ gaan knipperen. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om de lamp toe te voegen in de LSC Smart Connect app.

Maar, wat als de LSC Smart Connect lamp niet knippert? Dat kan gebeuren! In dit artikel helpen we je snel weer op weg, zodat je de lamp succesvol kunt toevoegen aan je smart home.

Waarom een LSC Smart Connect lamp gaat knipperen

Laten we eerst kort stil staan bij waarom een LSC Smart Connect hoort te gaan knipperen. Wanneer jij een nieuwe lamp hebt gekocht en deze wil toevoegen, activeer je hem door hem aan te sluiten op een armatuur. Wanneer je hem voorziet van stroom, kun je hem via de LSC Smart Connect app opzoeken.

Als de lamp gedetecteerd wordt met je smartphone, zal de lamp snel gaan knipperen. Je krijgt vervolgens in de app de mogelijkheid om de LSC Smart Connect lamp toe te voegen en deze te koppelen met je WiFi netwerk.

LSC Smart Connect lamp knippert niet

Wanneer je de lamp uit de verpakking hebt gehaald en deze in een fitting hebt gedraaid, maar hij niet gaat knipperen, is er wat aan de hand. Zo kan er sprake zijn van een weggevallen WiFi-verbinding, onvoldoende voeding of interferentie.

De meest voorkomende oorzaken op een rij:

  • Geen of slechte WiFi-verbinding
  • Lamp is kapot of defect
  • De lamp heeft oude instellingen
  • Geen of onvoldoende stroomvoorziening
  • De lamp is niet goed aangesloten
  • Verkeerde fitting of defecte armatuur

Oplossing: zo kun je de lamp (waarschijnlijk) weer laten knipperen

We willen natuurlijk de lamp zo snel mogelijk weer laten knipperen, zodat we hem kunnen toevoegen aan de app. Volg onderstaande stappen om de lamp waarschijnlijk weer te laten knipperen, zodat je verder kunt.

  1. Controleer of er sprake is van een goede (werkende) WiFi-verbinding
  2. Check of de app gekoppeld is met het juiste Wifi-netwerk en je Tuya accountnummer
  3. Zet de router dichtbij de LSC-lamp en hou je smartphone dichterbij de lamp
  4. Check of de lamp goed in de fitting gedraaid is (of in het geval van een RGB Ceiling lamp goed is aangesloten met de bedrading)

Indien bovenstaande stappen niet helpen kan de lamp defect zijn. Test de lamp in een andere ruimte met een andere fitting of in een ander armatuur om dit uit te sluiten.

Laatste redmiddel: lamp terug naar fabrieksinstellingen

Het klinkt misschien wat overbodig, maar een nieuwe LSC Smart Connect Lamp terugzetten naar de fabrieksinstellingen was bij sommige smart home gebruikers dé oplossing. Het kan namelijk zijn dat de lamp geretourneerd is en de oude instellingen nog niet gereset zijn. Raadpleeg de handleiding voor de LSC Lamp resetten van Smarthomeweb.nl.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts