LSC Smart Connect smart home producten worden aangesloten op het WiFi-netwerk. Het kan echter voorkomen dat het netwerk wijzigt: bijvoorbeeld bij een verhuizing of een nieuwe router. Je zal de apparaten dan moeten toewijzen aan het nieuwe WiFi-netwerk.
Hoe je dit doet? Dat gaan we je vertellen in deze handleiding, zodat jij straks weer kunt genieten van je LSC lampen, camera’s en deurbel op je nieuwe WiFi-netwerk.
Waarom het LSC Smart Connect WiFi netwerk veranderen?
Het is goed om even stil te staan bij hoe LSC Smart Connect apparaten toegevoegd worden. Wanneer jij een nieuwe smart home lamp, LSC Smart Connect video deurbel of bijvoorbeeld een camera koopt, zul je deze moeten koppelen aan je app met het bijhorende LSC Smart Connect account.
Na op het plusje in de app te klikken, krijg je eerst de vraag binnen welk WiFi-netwerk er gezocht moet worden. Je voert daar het wachtwoord in, waarna je het product binnen je WiFi-netwerk kunt toevoegen. Vervolgens kun je het smart home product bedienen over deze WiFi-verbinding.
Er kunnen verschillende redenen zijn wanneer je WiFi netwerk wijzigt
Wanneer het WiFi netwerk wijzigt, zul je de melding krijgen dat de apparaten niet meer beschikbaar zijn. Je kunt ze niet meer bedienen of eventuele instellingen verrichten. Er kunnen diverse redenen zijn voor een WiFi-netwerk wijziging:
- Het WiFi-wachtwoord wordt aangepast
- Je stelt een andere frequentie in
- Je doet aanpassingen op het gebied van veiligheid
- Je wil je smart home apparatuur op een ander netwerk aansluiten ten behoeve van veiligheid en het voorkomen van interferentie
- Er is sprake van een nieuwe router, bijvoorbeeld bij een verhuizing

LSC Smart Connect nieuwe WiFi wijzigen
Wanneer je van plan bent om je LSC Smart Connect producten naar het nieuwe WiFi netwerk te wijzigen, hebben we slecht nieuws voor je. Zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt, is er in de app geen overkoepelende instelling te vinden waarmee je in één keer naar het nieuwe WiFi netwerk kunt wijzigen.
Je zal elk apparaat opnieuw moeten toevoegen aan je netwerk. Het is in dat geval nodig om het apparaat te resetten, zodat je hem opnieuw kunt toevoegen. Het resetten is vaak erg simpel: bekijk hier bijvoorbeeld een handleiding voor een LSC lamp resetten.
LSC producten opnieuw toevoegen aan nieuw WiFi-netwerk
Nadat je het product hebt gereset, kun je hem vervolgens opnieuw toevoegen aan het nieuwe WiFi-netwerk. Je doet dit als volgt:
- Open de LSC Smart Connect app op je smartphone of tablet
- Log in als je eventueel bent uitgelogd (meer informatie als je je Tuya accountnummer vergeten bent)
- Zorg ervoor dat jouw smartphone verbonden is met het nieuwe WiFi-netwerk
- Druk rechtsboven op het plusje voor het toevoegen van apparaten
- Selecteer het juiste WiFi-netwerk en vul het bijhorende wachtwoord in
- Volg de instellingen voor het product om deze in ‘pairing modus’ te zetten
- Voeg het product toe aan je smartphone en stel deze naar wens in
Er kunnen problemen optreden wanneer je een nieuw product in pairing modus plaatst. Met name bij de lampen kan dit niet altijd goed gaan. Bekijk hier meer informatie als een LSC lamp niet knippert