Tado-applicatie krijgt nieuwe functies: dit mag je verwachten

Wesley Akkerman 02-04-2021, 09:24 Laatste update: 02-04-2021

De applicatie van het slimme verwarmingssysteem Tado heeft een aantal nieuwe functies gekregen. Dit zijn de nieuwe functies op een rijtje.

tado klimaatbeheer

Tado-thermostaat © Tado

Tado is op dit moment één van de grotere spelers op de markt voor slimme thermostaten en een slimmer verwarmingssysteem in het algemeen. Het bedrijf biedt thermostaten aan, maar ook enkele accessoires. Denk dan aan slimme verwarmingsknoppen en de onlangs gelanceerde draadloze temperatuursensor.

Update voor Tado-app

Er is nu een nieuwe update beschikbaar voor de gratis app die je kunt downloaden voor Android en iOS. Het gaat om een serie van nieuwe slimme verwarmingsfuncties die beschikbaar zijn via appupdates, en via nieuwe hardware.

Het gaat om de volgende nieuwe functionaliteiten:

  • Kinderslot – Omdat kinderen nog wel eens aan verwarmingsknoppen draaien, kan de temperatuur in huis af- of juist toenemen. Maar wanneer het kinderslot geactiveerd is, zal het systeem alle handmatige veranderingen aan de slimme radiatorknop negeren. Dit slot zorgt er dus voor dat je verwarming blijft werken zoals gepland.
  • Snelle Acties – Voor wie verschillende kamers met verschillende schema’s bestuurt, zorgt ‘Snelle Acties’ ervoor dat alle kamers tegelijk bestuurd kunnen worden. Dit voorkomt dat de temperatuur in elke kamer onafhankelijk van elkaar aangepast moet worden. Het kan nog enkele weken duren voordat deze functie beschikbaar is voor alle gebruikers.
  • Auto-Assist – Met Auto-Assist kun je de verwarmingsactiviteiten van voorgaande perioden bekijken en vergelijken in Care & Protect. Dit nieuwe inzicht kan ervoor zorgen dat je meer energie kunt besparen en een beter inzicht krijgt in je verwarmingsgedrag.
  • Slimme Thermostaat Standaard – De nieuwe minimalistische standaard geeft je meer opties om een slimme Tado-thermostaat, draadloze temperatuursensor of slimme aircobediening te monteren op de plek waar je maar wil.

De bovenstaande functies zijn onder meer het resultaat dankzij feedback vanuit gebruikers. Het bedrijf slaat daarmee twee vliegen in één klap: zij krijgen waardevol inzicht over hoe zijn producten gebruikt worden, terwijl eigenaars van die producten krijgen waar ze om vragen.

Meer smart home artikelen

beste apple homekit apparaten
google assistant niet laten opnemen
homepod voor meerdere gebruikers
logitech harmony
nieuwe lampen philips hue
Ring Video Doorbell 4
stoffen unisk frontje ikea symfonisk
videogesprekken prioriteren google nest wifi
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *